פוסטים נבחרים

מתנה: קורס בחינם.

1/10
Please reload

קטגוריות בבלוג
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

המדריך: תכנית הפעולה

בפוסט הקודם בסדרת "המדריך" דיברתי על השלב שבו אנחנו בוחרים את המטרה האימונית - היא לא בהכרח המטרה היחידה שלך, אבל היא זאת שההגשמה שלה בשלב הזה בחיים תקדם אותך בצורה האפקטיבית ביותר לכיוון הגשמת כל מה שאתה רוצה לעצמך.

 

ועכשיו כשהגענו באימון לשלב המעשי ביותר, שלב תכנית הפעולה, אנחנו ננסח באופן מפורט ביותר את כל הדברים שנחוצים לך על מנת שתגיע ותממש את אותה מטרה.

 

אז איך בונים תכנית פעולה?

 

התכנית עצמה יכולה להראות שונה ממתאמן למתאמן, וזה מאד תלוי בסוג המטרה האימונית שבחרת לעצמך.

 

אם המטרה היא הווייתית או תחושתית בעיקרה אז מן הסתם התכנית תראה שונה ממטרה שהיא מעשית יותר.

 

יש הרבה דרכים לעשות תכנית פעולה אבל תמיד יהיו בה אלמנטים דומים, אנחנו נפרט בה משימות וזמנים ונבדוק כל הזמן האם היא מטרה חכמה (על מטרה חכמה - "SMART Goal" דיברתי כאן בפוסט הקודם). אנחנו נבדוק האם כל האלמנטים בתכנית הם מדויקים, מדידים, ישימים, מציאותיים ותחומים בזמן.

 

הדרך ה"קלאסית" ביותר היא לעשות גאנט. תרשים שמכיל בתוכו ביטוי לכל הפעולות הנדרשות, הזמן שכל פעולה לוקחת, עוגנים שלא ניתן להזיז, וכל זה בפירוט הכי דקדקני שניתן.

 

את הגאנט שלנו אנחנו עושים בשיטת Top-Down, כלומר מתחילים אותו מהסוף להתחלה - מהמטרה עצמה ומתאריך היעד, ואז מכניסים בו את כל שאר התוכן מהמאוחר ביותר עד המוקדם ביותר.

 

קדימה, איך זה נראה בפועל?

 

כאמור אנחנו מתחילים עם הצבת תאריך יעד, נאמר שנה, וכותבים בראש הדף בחגיגיות רבה את התאריך של עוד שנה מהיום ואת המטרה האימונית.

 

  

***

בעוד שנה מהיום: אני מגשים את המטרה האימונית שלי

 

***

 

  

השלב השני הוא להכניס עוגנים לתכנית, את כל הדברים שהם קבועים במהלך השנה שאנחנו צריכים להתייחס אליהם, לדוגמה: חופשים, הגשות בלימודים או בעבודה, מעברי דירה וכיוצא בזה.

 

***

בעוד שנה מהיום: אני מגשים את המטרה האימונית שלי

 

בעוד שמונה וחצי חודשים: תאריך אחרון להגיש את הטפסים

 

בעוד חצי שנה: שבוע חופש באירופה

 

בעוד חודשיים וחצי: עובר דירה (יומיים)

 

***

 

אחרי זה מתחילים להכניס לתוך התכנית את המשימות להגשמת המטרה האימונית עצמה. גם כאן עושים את זה בשיטת Top-Down ומכניסים את המשימות המאוחרות ביותר קודם.

 

אנחנו נשאל: אם עוד שנה אני צריך להיות "שם", איפה אני צריך להיות עוד אחת-עשרה חודשים? ואז שוב: אם עוד אחת-עשרה חודשים אני צריך להיות "שם", איפה אני צריך להיות עוד עשרה חודשים? וכך הלאה עד החודש הראשון.

 

***

בעוד שנה מהיום: אני מגשים את המטרה האימונית שלי

 

בעוד אחת-עשרה חודשים: ______

 

בעוד עשרה חודשים: ______

 

בעוד תשע חודשים: ______

 

בעוד שמונה וחצי חודשים: תאריך אחרון להגיש את הטפסים

 

בעוד שמונה חודשים: _____

 

בעוד שבעה חודשים: ______

 

בעוד חצי שנה: שבוע חופש באירופה

 

בעוד חמישה חודשים: _______

 

בעוד ארבעה חודשים: ______

 

בעוד שלושה חודשים: ______

 

בעוד חודשיים וחצי: עובר דירה (יומיים עבודה)

 

בעוד חודשיים: ______

 

בעוד חודש: ______

 

***

 

שימו לב, שכשמכניסים את קצב ההתקדמות החודשית, ואח"כ השבועית, צריך לשים לב לעוגנים שכבר הכנסנו, חלקם ישנו את ההתקדמות שלנו, וחלקם ישתלבו בה ולא יפריעו כלל.​​

 

 

אנחנו נוודא כל הזמן שכל משימה שאנחנו נותנים לעצמנו עומדת בכל התנאים של "המטרה החכמה", האם המשימה שכתבנו מדויקת, מדידה, ישימה, מציאותית ותחומה בזמן.

 

אנחנו נבדוק כל הזמן האם אנחנו יכולים לאתגר את עצמנו, האם אנחנו יכולים להספיק יותר ממה שחשבנו - האם לקצר את הזמן שהקצבנו למשימה, או אולי לאתגר ולהוסיף משימות לאותו פרק זמן.

 

ואז נמשיך ונעשה "זום" פנימה אל תוך כל חודש. גם בתוך כל חודש אנחנו נעבוד באותה טכניקה של Top-Down אבל הפעם בסדר גודל של שבועות, ואחרי זה בסדר גודל של ימים.

 

***

בעוד שנה מהיום: אני מגשים את המטרה האימונית שלי

 

בעוד אחת-עשרה חודשים: _____

 

בעוד עשרה חודשים: ______

 

בעוד תשע חודשים: ______

 

בעוד שמונה וחצי חודשים: תאריך אחרון להגיש את הטפסים

 

בעוד שמונה חודשים: _____

 

בעוד שבעה חודשים: _____

 

בעוד חצי שנה: שבוע חופש באירופה

 

בעוד חמישה חודשים: _______

 

בעוד ארבעה חודשים: ______

 

בעוד שלושה חודשים: ______

 

בעוד חודשיים וחצי: עובר דירה (יומיים עבודה)

 

בעוד חודשיים: ______

 

בעוד חודש: ______

 

שבוע 4: ____

שבוע 3: ____

שבוע 2: ____

שבוע 1: ____

 

יום שבת: _____

יום שישי: _____

יום חמישי: _____

יום רביעי: ____

יום שלישי: ____

יום שני: _____

יום ראשון: ____

 

***

 

ועכשיו שימו לב! בשלב הזה של בניית גאנט תכנית הפעולה אנחנו למעשה כתבנו מה צריך לעשות מחר, מחרתים, עוד שבוע, כתבנו איפה אנחנו צריכים להיות כמעט בכל יום במהלך השנה הקרובה עד להגשמת המטרה שלנו.

 

אתם רואים את זה? זה כתוב ממש כאן! כלומר עדיין לא כתבנו את זה באמת אבל יהיה כתוב כאן: מה אתם צריכים לעשות היום בשביל להתחיל להגשים את המטרות שלכם.

 

אחרית דבר

 

התכנית האימונית היא תכנית פעולה שנועדה לממש את המטרה האימונית שלכם והיא נעשית בקפידה רבה.

 

חשוב לזכור שהיא לא צצה משום מקום.

 

תכנית הפעולה היא מימוש של המטרה האימונית שהיא נגזרת של החזון שלכם, אותו חזון שמבטא את כל הדברים שאתם רוצים לעצמכם והוא תוצאה ישירה של הבנה מהם הדברים שחשובים לכם ביותר.

 

את התכנית אתם תבצעו על ידי שימוש בכל הכלים שברשותכם, עם כל היכולות והחזקות שלכם.

 

ומעל הכל אתם תצאו לדרך הזאת כדי לממש את עצמכם עם ההבנה שזאת זכותכם ושזה הזמן שלכם לבקש לעצמכם את זה.​​

 

תהליך של אימון אישי לחיים נועד "לשים" אתכם במקום בטוח, מקום שממנו אתם יכולים לממש כל דבר שתחפצו.

 

אני מזמין את מי שמרגיש שזה הזמן שלו לעשות שינוי בחייו ליצור איתי קשר, ולצאת איתי ביחד לתהליך אימון אישי לחיים לקראת מימוש עצמי.

 

זאת זכותכם המלאה, וזה הזמן שלכם לעשות את זה.

 איתי קויפמן - מאמן אישי לחיים בתל אביב

 

 

Please reload

הצטרפו עכשיו לרשימת הדיוור שלי
ותשארו מעודכנים בתכנים חדשים.

אשלח רק חומרים מענינים בנושא אימון אישי לחיים,

ולעולם לא אשתף את כתובת המייל שלכם.

יצירת קשר

מוכנים לעשות צעד, רוצים לשמוע עוד פרטים?

התקשרו לטלפון מספר 050-5883105, או שילחו הודעה 

ואשמח להעמיק בנושא אימון אישי לחיים (coaching) ולקבוע אתכם פגישת הכרות ראשונה חינם!

איתי קויפמן

אימון אישי לחיים (קואצ'ינג) בתל אביב

info @ kauf.co.il

טלפון: 050-5883105

פגישת אימון אישי היא באורך של שעה באיזור תל אביב

 

ניתן להתקשר בין השעות

10:00-22:00

ארכיון
Please reload

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Google+ - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle

© 2015-2019 Itai Kaufman

איתי קויפמן - קואצ'ר לחיים בתל אביב

08:00-20:00

התקשרו: 055-7212645